Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  جايگاه فرانچايز در اقتصاد كشورها جايگاه فرانچايز در اقتصاد كشورها

طرح و ساخت پرسا

جايگاه فرانچايز در اقتصاد كشورها

​ مقدمه جايگاه فرانچايز در اقتصاد كشورها
فرانچايز: در خارج از كشور، صدها برند معروف با مفاهيم نوظهور جديد، به دهها ميليون مشتري، در خانه هايشان خدمات ارائه مي دهند.

در هر قالبي كه قابل تصور براي شما خواهد بود.

فرانچايز همچنان كمك كننده قوي و قابل توجهي است كه در  كسب و كار اقتصادي آمريكا بنا بر گزارشي كه به سفارش انجمن بين المللي در سال (2012) داده شده است ارزيابي ميشود.

اكثر گزارش هاي اقتصادي به ادامه رشد اشاره دارند، البته با سرعت متوسط.

يكي از مشكلات صاحبان مشاغل كوچك نداشتن اعتبار مالي  است كه به دلايل اقتصادي  برايشان به وجود آمده انجمن حق راي دادن انتظار داشت موسسات حق راي در ايالات متحده 1.5٪ در سال 2012 افزايش يابند.

اشتغال در موسسات فرانچايز باعث افزايش و رشد باشد.

رستوران ها خدمات سريع(QSR)، كه بزرگترين خط كسب و كار حق راي دادن بود، رتبه سوم را در رشد تاسيسات جديد كسب كرد.

شرايط پيش‌ بيني ‌شده حتي با بهبود وضعيت اقتصادي، حق راي دادن به رستوران ها انتظار مي رفت مشتريان فعلي را به رستوران هاي مجلل گران قيمت تر بكشاند.

اين ممكن است با شرايط اقتصادي فعلي تغيير كند.

به دنبال يك افزايش 4.9٪ در سال 2011، فروش در رستوران ها سريع پيش بيني شده بود كه در سال 2012 به ميزان 4.1 درصد پيشرفت كند.

داده هاي اداره سر شماري اصلاح شده نشان مي دهد كه فروش رستوران با خدمات كامل 8.0٪ در سال 2011 افزايش يافته است و 2.3٪ در سال 2010.

تعداد رستوران هاي خدمات سريع حق راي دادن در ايالات متحده 150860شعبه پيش بيني شده بود. تأسيس و توزيع حق راي دادن در شكل 2.1 نشان داده شده است.

همانطور كه در شكل نشان داده ايم خدمات در رستوران ها  20٪ از كل موسسات را تشكيل مي دهند و رستوران ها بالاترين درصد در بين تمام موسسات حق راي دادن را به خود اختصاص داده اند.

همانطور كه در شكل ديده مي شود رستوران هاي خدماتي و رستوران هاي روميزي، فول سرويس- بيشترين درصد توزيع اشتغال در بين تمام موسسات حق راي را دارند.

رستوران هاي فرانچايز در دسته بندي فرانچايزينگ با فرمت تجاري قرار مي گيرند زيرا محصول، خدمات و علامت تجاري - كل مفهوم را شامل مي شود.

در فرانچايز امتياز دهي رستوران همچنان به ارائه فرصت هايي براي كساني كه به دنبال كسب و كار هستند.

هم در ايالات متحده و هم در خارج از كشور به طور كلي كمك بزرگي به هر كشوري است.

رستوران داري در اقتصاد ايالات متحده به عنوان يك صنعت در نظر گرفته مي شود و موتور اقتصادي به گفته انجمن ملي رستوران‌ ها، فروش سالانه صنعت رستوران از 660 ميليارد دلار گذشت.

فروش پيش بيني شده 660.5 ميليارد دلار در سال 2013 تقريباً 9 درصد در دو سال افزايش يافته است.

در يك روز، فروش صنعت رستوران 1.8 ميليارد دلار در 980000 شعبه است.

شكل 2.1.

شكل 2.2.

شكل 2.2. توزيع اشتغال فرانچايز بر اساس بخش باز طراحي از داده هاي موجود ( منبع: انجمن بين المللي حق راي)

مكان هاي رستوران در سراسر كشور به عبارت ديگر، هر 1 دلاري كه در رستوران‌ ها خرج مي‌ شود، 2 دلار اضافي براي ساير صنايع به فروش مي‌ رساند.

سهم دلاري صنعت در مواد غذايي اكنون 47 درصد است. تأثير كل صنعت1.8 تريليون دلار تخمين زده مي شود.

به عبارت ديگر، هر مصرف كننده 1 دلار خرج مي كند در رستوران ها 2 دلار اضافي در ساير صنايع حمايت كننده ايجاد مي شود.

سهم صنعت رستوران از دلار مصرف كننده در سال 2013، 47% بود كل تأثير صنعت رستوران بر اقتصاد ايالات متحده 1.8تريليون دلار تخمين زده مي شود و فروش چهار درصد از توليد ناخالص داخلي ايالات متحده را تشكيل مي دهد.

با افزايش تعداد رستوران ها و فروشگاه هاي خدمات غذايي، فعاليت صنعت رستوران جزء اصلي سلامت اقتصادي كشور و رشد آن است.

اين صنعت تاثير بسزايي بر چشم انداز اقتصادي كشور دارد.

ساير مدل هاي ارائه شده توسط انجمن ملي رستوران‌ داران روشن مي‌ كند كه چه اثراتي در صنعت رستوران به وجود آمده است.

اشتغال در صنعت رستوران ­داري در سال 2013  (13.1ميليون) كارمند قوي داشته است.

پيش بيني مي شود 9.8 درصد افزايش يا بدوبه 14.4 ميليون نفر تا سال 2023 برسد.

همچنين شگفت انگيز است كه از هر سه بزرگسال در آمريكا، يك نفر اولين تجربه شغلي خود را در يك رستوران به دست آورده، مقايسه رشد اشتغال ملي 1.5% در سال 2012 بود، اشتغال در صنعت رستوران 2.4% رشد كرد و در سال 2012 سيزدهمين سال متوالي بود كه صنعت رستوران­ داري از كل اشتغال ايالات متحده بهتر عمل كرده بود با توجه به بحران اقتصادي كه در كشور با آن مواجه بودند و همچنين در سطح بين المللي، الگوي رشد نشان دهنده اهميت اين موضوع است.

از آنجايي كه فرانچايز بسيار به كار آفرينان وابسته است، از آن رستوران به عنوان 'سازنده كار آفرين' شايسته تقدير و حمايت است.

مطابق با آمار انجمن ملي رستوران‌ ها، 80 درصد از صاحبان رستوران‌ ها را در يك موقعيت سطح ورودي در صنعت رستوران نشان مي­دهد.

93 درصد رستوران ها با داشتن كمتر از 50 كارمند، سريع شروع به توسعه كسب و كار خود كردند.

همچنين مديران صنعت رستوران داري اقليت نسبت به هر صنعت ديگري مطالعه اي چشمگير در صنعت خود داشتند.

80%مالكيت رستورانهاي اسپانيايي تبار بين سال هاي 1997 تا 2008 در كسب و كار خود، 188 درصد افزايش يافتند.50% افزايش كسب و كار در رستوران هاي آفريقايي -آمريكايي ها متعلق به زنان است.

مهمترين روند در فرانچايز امروزه بين المللي شدن است، ظهور زنان و اقليت ها در فرانچايز و افزايش استفاده از تكنولوژي

با توجه به انجمن بين المللي حق راي، در ميان بيشترين روندهاي مهم در فرانچايز، امروزه بين المللي شدن فرانچايز و ظهور زنان و اقليت ها در فرانچايز و افزايش استفاده از فناوري همه اينها تأثيرات عميق و مثبتي دارد در حق راي دادن و تبديل آن به روشي پويا تر براي انجام تجارت

براي فرانچايزهاي رستوران، برخي از روندهاي فعلي نشان مي دهد كه انطباق با خواسته هاي مصرف كننده با گسترش منوها، استفاده از مواد اوليه تازه، افزودن سالاد، و ارائه خدمات بيشتر بيرون بري و تحويل است.

در روندهاي ديگر شامل استفاده گسترده از فناوري و اينترنت به عنوان مهمترين ابزار ارتباطي بين فرانچايز دهنده، فرانچي و تامين كنندگان و همچنين مشتريان است.

براي ارتباط محرمانه كه بسياري از جنبه هاي مربوط به عمليات را تسهيل مي كند همچنين براي ارسال كتابچه راهنماي عمليات، آموزش، انتشار اخبار، تبليغات و ارتقاء و دستيابي به مشتريان فرانچايزر ها نيز سرنخ هاي فروش را دريافت مي كنند و ايالات متحده پيشرو در امتياز دهي رستوران است كه كمك قابل توجهي به اقتصاد اين كشور مي كند.

رستوران مسئوليت دارد براي ايجاد فرصت هاي شغلي، ترويج كار آفريني، معرفي خدمات كسب و كار جديد و افزايش تجارت و صادرات رصت هاي امتياز پذيري مهمان نوازي بر اقتصاد ايالات متحده را شكل دهد.

اطلاعات زير با حسن نيت ارائه شده از رستوران ملي جمع آوري شده است. اخبار (ليدل، 2013).

به گزارشNation’s Restaurant News TOP در تحقيق 2013، 100 زنجيره فرانچايز برتر مجموعاً نزديك به 213.7 ميليارد دلار درآمد داشتند.

افزايش 5.3 % نسبت به فروش كل سال گذشته تعداد كل رستوران‌ هاي فرانچايز در سيستم‌ هاي «زنجيره‌ اي بالا» نزديك به سه درصد افزايش يافت.

3999 مكان به 138757مكان در سال 2012 اضافه شده، كه در مقايسه با رشد 2.2 درصدي در سال قبل است.

از طرفي هم كاهش داشت با 1.1% در تعداد مكان­هاي متعلق به شركت اشاره شده زيرا تغيير در واحدهاي داراي حق امتياز به دليل واگذاري مجدد امتياز توسط King Corporation بود كه 750 دستگاه را به فرانچايزر ها فروخت.

پنج زنجيره بالا از نظر رشد در فروشگاه‌ هاي داراي امتياز جديد، Subway، Burger King ،7 Eleven،Dunkin’ Donuts Jimmy John’s  جمعا2518  مكان اضافه كردند.

پنج برند برتر در توسعه مكان هاي جديد تحت مديريت شركت Chipotle، Starbucks Coffee ، Circle KFC ، Five Guys Burgers و Fries و پاندا اكسپرس بودند.

همانطور كه توسط رستوران ملي توضيح داده شده است 100 برند برتر (2013) رستوران‌ هاي خدماتي محدود (LSR/Burger) ؛ غذاخوري Casual مي­باشد.

ساندويچ؛ ميان وعده، نوشيدني؛ پيتزا؛ مرغ مكزيكي؛ غذاخوري خانوادگي (فروشگاه رفاه)؛ و كافه نانوايي ­ها بهترين بخش عملكردي در نرخ رشد را داشته اند 11.9% رشد داشتند.

بدترين بخش در رشد فروش مربوط بهFamil Dining(06/0%) بود.

سهم هر بخش بر اساس فروش در شكل 2.3 ديده ميشود.

بر اساس 100 برند برتر فروش 4/2% از 100برند برتر 213.7 ميليارد دلار بود.

/LSRبرگر: 33.55%

غذاخوري معمولي: 17.17%

/LSRساندويچ: 8.60%

ميان وعده -نوشيدني: .19%

پيتزا: 7.56 %

مرغ: 7.17 %

/LSRمكزيكي: 5.55%

غذاخوري خانوادگي: 4.93%

ساير موارد: 2.93%

فروشگاه 2.19٪

كافه نانوايي: 2.16%

شكل 2.3

شكل 2.3. بخش سهام 100 فروش برتر (منبع: رستوران  Nation'sاخبار, 100برند برتر, 2013 نمودار ترسيم شده توسط نويسنده از داده هامنتشر شده است.)

شكل 2.4

شكل 2.4. سهام بخش 100 برند برتر (منبع: رستوران Nation's اخبار, 100برند برتر, 2013; نمودار ترسيم شده توسط نويسنده از داده ها منتشر شده)

به طور مشابه سهم  100 برند برتر موارد زير را نشان مي دهد:

توزيع:
LSRبرگر:24.16%
LSRساندويچ:18.15%
ميان وعده نوشيدني: 12.35%

پيتزا: 11.85%

فروشگاه:7.29%
غذاخوري معمولي: 6.37%

مرغ: 6.32 %

LSRمكزيكي: 4.74%

غذاخوري خانوادگي: 3.78%

ساير موارد: 3.36%

كافه نانوايي: 1.64%

منبع: رستوران ملت اخبار، 100 برند برتر، 2013 نمودارهاي مقايسه اي از ده زنجيره برتر براي سال 1973 و 2013 است در جداول 2.1 و 2.2 نشان داده شده است.

-- اين جداول به ويژه  براي چگونه تغييرات سريعي در رشد واحدهاي فرانچايز نشان داده شده است به عنوان مثال فروش در چهار دهه. در بين ده زنجيره برتر در سال 1973.

هفت زنجيره بودند كه به عبارتي ده نفر اول فهرست نشده اند چون ديگر در تجارت نيستند.

اين شامل مرغ سوخاري كنتاكي آستانه كه فروش ميليارد دلاري را شكست.

رتبه اول بيش از مك دونالد در سال 1973.

در سال 2013، در رده يازدهم قرار گرفت.

با فروش 4500 ميليون دلار، درست پايين تر از محله  Applebee گريل.

اخيراً KFC به بخش رو به رشد سريع وارد شده است با KFC eleven، نمونه اوليه رستوران واقع در لوئيزويل، KY رستوران زنجيره اي A&W كه قبلا متعلق به يام بود ولي برند ها فروخته شد به كنسرسيومي از صاحبان امتياز A&W، از طريق يك برند بزرگ آمريكايي LLC، در دسامبر 2011.

اين زنجيره برند با آبجو ريشه دار، ريشه جو دوسر متمايز شد.

لازم به ذكر است كه اين اولين موفقيت براي  شركت بود، فرانچايز را در سال 1923 در كاليفرنيا شروع كردند و در حال حاضر آنها 1100 مكان در ايالات متحده و جوامع بين المللي دارند.

-- هوارد جانسون كه در سال 1973 از نظر فروش خدمات غذايي در رتبه 5 سيستم قرار داشت و به خاطر داشتن سقف نارنجي رنگ شعبه هايش معروف بود، مجبور شد تغييرات مديريتي متعدد را در طول دهه 1960 و 1970 به وجود بياورد و واگذاري برندش مهمترين تصميم مديريتي او بود.

بزرگترين رستوران زنجيره اي در ايالات متحده در حالي كه هاوارد جانسون در حال بررسي موقعيت برند بود و توانست در طول زمان مشخص امتحان خود را پس بدهد كه ماريوت كنترل را در دست گرفت و باعث حذف آنها از بازار شد.

تمام رستوران ها متعلق به شركت شدند.

اين چند مورد تغييرات مديريتي از ژوئن 2012 باعث شد فقط دو رستوران را هاوارد جانسون نگه دارد، يكي در ليك پلسيد در نيويورك و ديگري در بان گورمين يكي ديگر در نيويورك در سال 2013 به فروش رسيد.

سر آشپز برگر سيستمز، شركت تابعه شركت جنرال فودز، با بستن جدول غيرانتفاعي به ضرر 39 ميليون دلاري در سال 1972 پاسخ داد.

هاردي براي مدتي مالك آنها و در نهايت رستوران ها بود ولي در سال 1996 بسته شد، برخي از آنها به رستوران هاي هاردي يا رستوران هاي ديگر تبديل شدند.

-- قلعه سلطنتي، زماني يكي از مكان هاي اصلي فلوريدا جنوبي بود.

آنها در نهايت قبل از كاهش به بيش از 185 مكان رشد كرده بودند.

در يك نقطه آنها متعلق به ستاره Grand Ole Opry  ميني پرل بودند.

فقط يك رستوران اكنون پابرجا است. از سوي ديگر چندين زنجيره جديد آنها به ده نفر برتر پيوسته اند بر اساس فروش سيستم ايالات متحده و همچنين كل واحدهاي ايالات متحده.

مك دونالد و برگر كينگ هر دو در هر دو ليست در سال هاي 1973 و 2013 برتر بودند چهار دهه عملكرد بسيار قوي آنها  به چندين هزار برابر شدن رسيد. همانطور كه در جدول 2.2 مشاهده مي شود.

ورودي هاي جديد در ده ليست برتر عبارتند از:

-- استارباكس در سال 1971 به عنوان يك برشته كننده و خرده فروش لوبيا كامل و قهوه آسياب شده، چاي و ادويه جات با يك فروشگاه در سياتل پيك پليس بازار بود.

امروزه آنها با ميليون ها مشتري با 18000 خرده فروشي ارتباط هستند فروشگاه هاي آنها در 60 كشور، در حال حاضر فعاليت مي­ كنند و 30 محصول تك تركيبي را ارائه مي دهند نوشيدني ها، اسموتي ­ها و چاي؛ كالايي كه شامل قهوه و تجهيزات دم كردن چاي، ليوان ها و لوازم جانبي؛ نوشيدني­ هاي دست ساز؛ غذاهاي تازه؛

و ساير محصولات مصرفي را هم خودشان تهيه مي كنند.

-- سيستم شركت بين المللي وندي بيش از 6500 امتياز دارد و رستوران هاي متعلق به شركت در ايالات متحده و 27 كشور ديگر و سرزمين هاي ايالات متحده در سراسر جهان است.

ديو توماس اولين وندي راسال 1969در كلمبوس اوهايو بازكرد تغيير نام تجاري وندي صورت گرفت با لوگوي جديد و به دنبال رستوران هاي ديگر بود.

تغيير طراحي جديد خيلي جسورانه بود و غذاهاي نو آورانه و بهبود يافته انرژي زيادي به مشتريان داد و ارسال اين سرويس به تمام نقاط دنيا و ارتباط گيري با مشتريان تاثير بسزايي داشت.

--Taco Bell Corp  مستقر در ايروين كاليفرنيا، يك QSR به سبك مكزيكي است.

سرو زنجيره‌اي تاكو، بوريتو، كوزاد يلاهاي خاص، و ديگر تخصص‌ ها.

از زمان تأسيس توسط گلن بل آغازشد و هر هفته در حدود 5600 رستوران در ايالات متحده به بيش از 35 ميليون مشتري خدمات ارائه مي دهند.

در سال 1962، نوآوري هاي بي شمار شركت ماهيت آن را تغيير داد.

Dunkin’Donuts -- توسط بيل روزنبرگ در سال 1950 راه اندازي شد.

در سال 1955 اولين قرارداد حق راي در Worcester، Massa chusetts  را امضا و اجرا كرد.

10000مين رستوران جهاني خود را در سال 2012 در چين افتتاح كرد.

چين. Dunkin’ Donuts پانصدمين مكان خود در شهر نيويورك را براي اولين بار به نمايش گذاشت واحدي با نام تجاري مشترك با خواهر و برادر دانكين برندز باسكين رابينز.

--پيتزا هات، شركت مستقر در دالاس، تگزاس، بزرگترين شركت رستوران پيتزا در جهان است.

با بيش از 7500 رستوران در ايالات متحده و بيش از 5600 رستوران در 90 كشور و منطقه در سراسر جهان، پيتزا هات به عنوان پيتزاي مورد علاقه آمريكا شناخته مي شود.

در راه تبديل شدن به بزرگترين زنجيره...

بيشتر بخوانيد


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/10/2 ساعت: ۱۳ توسط:parsapar :